Friday, June 8, 2012

homesick or not?

assalamualaikum,

I've been thinking abt this since past few hours ago.... aku ni homesick ke tak? hahaa sebab yelah, homesick is a major issue utk orang yang baru masuk satu tempat yg baru. surprisingly, not even a single tear pun jatuh kat pipi aku. tak kira lah masa ibu ayah abang hazmi helmi balik from hantar aku, or before tidur ke apa. memang ada lah jugak banyak kali aku cakap, 'rindunya rumahh' , 'tak sabarrr nak balik' , 'nak balik rumaaaaah' in merengek tone. haha tapi okay laa.. takde sampai nangis ke apa tiap malam..

maybe sebab aku ada adila kot.. ada certain best friends aku yang dkt uni lain, dorang homesick teruk. aku risauuu actually. sebab utama dorang homesick pun is because dorang takde sesiapa kat sana. mostly ramai yg dah ada click sendiri. so it's kinda hard nak carik kawan yg sama kepala. maybe awal2 jela kot mcm tu.. harapnya lama-lama nanti dorang akan jumpa kawan baru. kawan yg boleh tolong bila mereka susah, kawan yg boleh ganti aku nnt.

sepanjang 5 hari kat palam, aku text ibu tiap hari. if tak text, aku call. n mesti ibu macam excited sangat n we ended up the call dgn flying kiss muah muah muahhh like countless times. hahaa. kami mmg comel. aku rasa maybe tak terasa lagi rindu melampau dekat orang di rumah sebab aku sibuk sangat berorientasi.. yelah, tdo pukul 2, bangun pukul 4 pg.. seniors cakap, tunggu lah bila mula puasa nanti.. mesti sayu je hati tiap hari sahur. k dah boleh bayang.

I've checked my class schedule.. aku ada class malam sampai pukul 9.20pm. hari paling leisure will be on wednesday.. alhamdulillah aku ada kawan sama class. tu the best part :') tp dia cakap nak bawak scooter nanti -.- parents aku mmg haramkan aku naik motor / scooter. kalau aku langgar larangan tu, habislah.. nak2 lagi ibu ada tulah.. haha. xpe.. aku boleh hidup. aku pandai bawak diri rasanya. bawak diri sendiri la haha. 

I don't feel good.. asyik2 nak pitam. sepanjang mds aku selalu pimpin tangan dila. kalau tak mmg tumbang. kurang darah rasanya. ada sesape nak derma darah tak? darah aku dah kurang sebab Edward minat dgn darah aku.. manis katanya. haha k -.- insyaAllah esok nak g klinik. pergi klinik 3 kali dalam masa dua minggu.

oh back to our topic, kalau homesick, what should we do? ramai orang pesan kat aku. jgn homesick, nnt susah nak focus.. apa kata kita just make ourselves busy. aku boleh agak yg mesti schedule korang pack kan.. kalau mcm rasa lonely, belajar. and the most important thg, korang kena make new friends. tu sangat penting. kita kena ada kawan untuk hidup. ringan2 kan mulut utk bertegur sapa. I admit aku bukan jenis yg senang tegur orang, senang cam orang, senang ingat muka orang. memakan masa tp try aaah. kena ada kawan sama group, kawan sama class, kawan sama lecture hall. nanti pape hal senang. aku paling respect orang yg jenis ringan mulut ni..

aku harap aku tak homesick once aku dah start class.. kalau tension aku call lah ibu.. hihii okay that's all :D
wassalam.


_____________________________________________________

lepas family aku hantar aku kt uitm puncak alam, abang ternampak tulisan Allah dekat awan.. mereka berhenti di tepi jalan untuk capture ini~ subhanalllah kan? moga Allah memberkati aku, kita, semua :')




No comments: