Friday, July 12, 2013

UPU result, ke manakah arah tujuku?!!

bismillah,

assalamualaikum semua :')

Allah takkan duga hamba Dia kalau Dia tak syg, kan? okay. jadi kena bersangka baik dgn Allah :') haih kuatkan semangat, duhai hati. kuatkan semangat, wahai kekasih2 hati. La tahzan.

so UPU result was out yesterday. FINALLY, after almost 3 months of waiting. sebenarnya kan, sejak aku dapat result final yg tak seberapa tu, aku tak fikir sangat dah pasal mana universiti yg aku akan dapat. aku dah mcm pasrah, menyerah, redha dan sebagainya hingga....... dua malam sebelum result UPU keluar. aku dah mimpi bukan2. haha bila ingat balik mcm kelakar. aku mimpi aku tak dapat UPU. mmg bangun2, rasa mcm mata berair. uhuks propa la i olls ni.

so here is it,




jauh mak oiiiiiiii. memang niat nak study obersea tercapai gak la kononnya. hahaa. to be honest, I don't mind studying there, but the fact that I need to study in that course totally makes  me feel.......... tak tahu nak ckp mcm mana. terus text ibu. ibu tak reply. I was just... fine. until I told ayah... amek kau merembes segala perasaan dgn tangisan. ayah punya reaction mmg mahal betul. 'oi mak, jauhhh tu miraaaa.'  then ibu call, lagi teruk teresak-esak. hahaa ibu cakap sape suruh apply UMS. confirm dapat punya. hahaa tak nak course tu :'( ya Allah.

then abg bad pulak call, after I text him. dia student medic kat UMS. hahaa abg bad pun suruh buat rayuan apply tukar course, which I think mmg susah lah kan. even abg aku sendiri pun mcm sedih aku dapat Sabah. hahaha semua dok risau anak n adik perempuan dorg yg sorang ni pergi jauh2..... *facepalm* n even when I discussed dgn ayah again pasal ni pun ayah dgn mata berair ckp, 'tak payah la mira. apply jela swasta. nak lepas anak dara sorang jauh2, risau ayah.' nak nangis :'(  (or maybe mata ayah berair sbb ngantuk hihiks)

I was allright. aku dah mcm redha dah. aku fikir ada sebab Allah tuliskan ini untuk aku. aku ckp dgn ibu tapi ibu mmg berat hati. dia kata if apa2 hal susah nak jenguk. kalau sakit ke apa. aku ni bukannya betul sgt haha then aku terdiam. then aku teringat pasal Alliance University College Medical of Sciences. dorg baru offer course dentistry. before this mmg dorang offer medic je. so I told ibu abt this. truth be told, aku mmg takde benda lain dalam kepala selain dentistry sbb bfr this mmg dah set nak fly Mesir, further in this course. tp since Mesir bergolak, so mcm niat terbantut. plus, waktu result final hari tu Bio aku tak berapa nak hebat. so back up plan aku was, apply course yg keluar dari science (banking, econs or somethg)

tapi.. tahu2 jela swasta.. mahal mcm mana.. semalam waktu masak utk berbuka, aku mcm.. 'mira bukan apa, mira taknak susahkan ibu. mahal lah.'  pastu mmg dah menitik dah ayaq mata hahaa. then ibu ckp, 'duit boleh cari. yg pntg belajar. nnt kau dah ada anak nnt kau faham la mcm mana.' k sedih. hmm. tapi wallahu'alam. aku tak tahu lagi. aku apply banyak jugak ipts. hopefully, kalau boleh, nak ipta je.. buat rayuan ke apa. kalau boleh lah. yg swasta ni aku fikir as back up plan je. 


yg aku tahu, ayah mmg tak kasi aku g UMS. 




5 comments:

Anonymous said...

Dengar cerita MSU ada buka tawaran under mara medic ke luar negara, cuba search

Anonymous said...

medicmesir.com - pendaftaran September 2013 masih dibuka

Anonymous said...

try medic jordan. isi borng dr kpt tapi biasiswa kena pandai2 cari sendiri lah

Anonymous said...

try medic jordan. isi borng dr kpt tapi biasiswa kena pandai2 cari sendiri lah

yanamia said...

thanks semua. tp actually xnak further medic tp dentistry.. dentistry dia limited kan. n maybe nk cari local je. thanks :)