Friday, August 9, 2013

selamat hari raya

assalamualaikum,

time flies. kejap sangat masa berlalu. dah habis dah ramadhan. hati masih sedih, but life goes on. alhamdulillah I managed to fulfill all my wishes on Ramadhan, inshaaAllah (except kurangkan post gambar kat instagram) :p tehee.

haaa awak, awak. nak duit raya, plishh. itew pocew penuh. hihiks. rezeki. jgn ingat tuan hamba tak normal pulak ye. normal je.

amacam raya? bagi saya, saya tak rasa seronok pun. penat sahaja yg saya rasa. perempuan kan. nak2 lagi tahun ni rumah saya jadi tuan rumah. saudara-mara dari JB turun KL. saudara-mara area dekat2 sini pun berkumpul dekat rumah. so Allah je yg tahu mcm mana penatnya.. bersiap pakai baju raya pun pukul 10 pagi. lelaki2 semua dah balik sembahyang raya, saya baru nak bersiap. ended up menangis dalam toilet sebab penat. oh saya mmg mcm ni. bila penat sangat mmg sedih tak terkata.

(enough with 'saya saya'. awkward.)

tapi penat2 pun berbaloi. berbaloi bila dapat kumpul ramai2 lagi. berbaloi bila pak cik mak cik hu-ha gelak ketawa mcm nak runtuh rumah. berbaloi bila dapat tatap muka baby2 a.k.a sepupu dan anak2 buah baru. sekarang ni dah fasa cousins aku kahwin n dapat anak. giliran aku entah bila. tak ready. takkk ready i olls.

cuma...

aku rindu arwah Idish................. :') rindu. rindu sangat.

okay, taknak buat drama air mata.

duit raya amacam? so far, not bad.. cuma half of the money actually aku dah dapat before raya lagi.... so tau2 jela kalau dapat duit raya awal, mcm mana jadinya.. haha so kesimpulannya tak memberangsangkan. aku tak lah macam kesah sgt hal duit raya sebab dah besar sgt dah aku ni. duit raya yg aku dapat dlm sampul pun aku x bukak lagi. biar je berkumpul dalam handbag. adakah itu tandanya aku dah matang? waduh waduh. sengal betul saya.

n so far juga..... aku baru beraya 3 rumah -.- hahaa dah kata raya KL kan. semua balik kampung. belah ayah x beraya lagi kat Seremban sana. entahlah. mood raya tu tiada. makan pun tak lalu... lagi elok puasa kot sebab takde beza. makan sekali je sehari. kenapa ni diyana.. jgn lah sedih time beraya.. should be bergumbira. chill.

usha jelah gambar apa yg ada. lesu lah raya ni.



















by the way,
kepada pembaca setia Diaryana,

SELAMAT HARI RAYA. MAAF ZAHIR BATIN.

ampun maaf kalau ada terkasar bahasa, terlanjur bicara, tergedik mengada-ngada, terlukakan hati dan jiwa. sorry sayang2 ku semua.


entahlah. aku patut maafkan sahaja mereka. tp dalam lubuk hati aku, masih ada sisa2 sakitnya.



No comments: