Monday, August 25, 2014

putus asa

memang susah kalau nak tinggalkan sesuatu yang dah jadi satu kebiasaan. kalau tinggal, serba tak kena. dah macam unconscious attachment yang tiba2 glued dekat kita. mana tak nya, celik biji mata itu yang dicari. sekarang dah tak lagi. ingat senang ke nak go through and detach diri dgn 'sesuatu' yang kebiasaan tu?

I really don't know how to put it in words. everything that happens these past few days bring me in so many conflicts. tapi yg aku tahu hati kena kebal. bila aku nak sangat hati ni kebal, tak pulak kebalnya. rapuh semacam je. wuish dugaan betul. ya Allah, kuatkan kami.

berkorban itu memang susah. tapi bila fikir perjalanan masih jauh, pegangan masih goyah, kenalah ubah balik semua. wuish seksa tu satu hal bila hati berkecai, bila kepala sesak dengan segala macam ujian dan dugaan. tapi ini lumrah, kan? Allah beri ujian dkt semua hamba dia. terpulang pada kita nak ambil sebagai pengajaran atau putus asa.

tapi kalau nak putus asa tu, cepat2 lah istighfar,

Allah berfirman yang bermaksud: "Tidak ada yang putus asa dari rahmat Tuhannya melainkan orang yang sesat." (Surah Al-Hijr, ayat 56)

hidup kita ni pun sebenarnya nak cari rahmat Dia. 
what else?



kupohon hati ini kuat dan istiqamah.
amin.
 

No comments: