Saturday, January 24, 2015

manusia boleh cakap kat kau macam2. tapi siapa je yg tahu apa yg tersirat dalam hati kau melainkan Dia? aku tak tahu. kadang2 rasa aku berada dlm jalan buntu. mungkin ni ujian Dia nak kasi supaya aku belajar erti sabar. Diyana Amirah tidak ada sepalit dendam pun dalam hati. tak kira la mcm mana kau layan dia mcm sampah ke suatu ketika dulu, dia takkan benci orang tu. walau sedalam mana luka yg orang pernah bekaskan dalam hati dia, dia akan ignore, walaupun dia tak pernah lupa.

mungkin kau cakap dia bodoh sebab terlalu pemaaf. tapi kau tak tahu betapa amannya rasa bila dia tahu dia tak ada musuh. bukan dia tak tahu ramai yg mengata belakang. dia tahu. so what? nak melutut mintak dorang tutup mulut drpd bercerita? that's not how life works. kau takkan boleh puaskan hati orang. orang nak ckp bukan2 pasal kau? kau diam. takkan kau nak jadi bodoh mcm orang tu.

kepada semua manusia yg kenal aku dalam dunia ni,
aku mintak maaf. aku cuma nak hidup aman. aku cuma nak bila mati nanti, bila kat padang mahsyar nnt tak ada siapa yg tuntut pahala aku. maafkan aku

No comments: