Wednesday, July 15, 2015

innalillah

tahun ni ramai sangat meninggal dunia. bulan Ramadhan, bulan yg mulia. hanya orang terpilih sahaja yg dapat. tapi mesti lah sedih kalau ada saudara mara meninggal nak dekat raya mcm ni.. pg td aku dikejutkan dengan berita sedih. my baby Hanin's makcik meninggal kemalangan jalan raya waktu on the way nak balik kelate. keluarga Hanin dah mcm keluarga aku jugak. dorang layan aku mcm anak sedara sendiri. tiap kali aku balik Sepang teman Hanin, mst kena jumpa makcik2 dia dgn sepupu2 yg masih lagi sekolah rendah. sedih. sedih sangat. anak kecik2 lagi.. arwah Teh mst tengah pangku anak bongsu dia, Nadeem sebelum kereta terbabas. aku tak boleh nk bayang anak2 tu.. kecik lagi dorang. :'( 

ya Allah, moga Kau permudahkan urusan semuanya. semua ada hikmah. kita hamba yg hina ni xboleh buat apa2 kecuali doa. aku harap semua ahli keluarga aku, kawan2 aku selamat di bawah jagaan Dia. balik kampung tu semoga selamat sampai.. jaga mereka, ya Allah..

al-fatihah.

No comments: